Blur..first time la katakan..

Tanggal 16Disember 2010 merupakan hari pertama untuk belajar memandu dan menuggang...
nak kata gementar sampai ada rama2 xpulak..hurm..aim time pergi : nak dgr and belajar betol2 apa yang instructor ckap..

pak cik tu kol pukul 10...katanya nak dtg 12lebih...jadi me being me as usual akan siap lebih awal...pukul 12 dah mencari kasut..dalam kelas aritu kata suruh pakai kasut..so i just took my green lace sneakers to match with my green shirt..hehe..(sempat lagi nak match2)..then siap2 baru nak makan nasi dah van AMN (akademi memandu nilai) sampai depan rumah...So sepantas kilat i wore shoes and quickly walk towards the gate...then
tgk tibe2 ada sorang laki dok tepi benteng longkang tu...rupanya lai..bf akak dtg nak bwa balik subang kot...tegur2 jap terus naik van...

kalau berpacaran jgn tunggu lama2 (lagu dalam van berkumandang).. layan jek lagu tu cam best..
so pergilah ke kaunter and setttle semua..
sepatutnya drive baru motor..ntah kenapa..dia suruh motor dulu..
abg yang ajar tu mcm xsuka je saya dtg haritu..mana tak nya...saya first time bwa motor xde basic langsung...sambil bermumbling2 abg tu, saya cuba jgak mencuri dgr apa la dia ckp pasal saya...ckp nogori plak tu...tunggula...bila dia ckp, saya pun xtau dia marah ke x..muka dia mcm muka kelakar je..macam nak gelakje muka dia tu..hmm..saya buat biasa jela sambil gelak dalam hati..

nak angkat motor memangBERAT....saya lepas ni kena buat wieght untuk menambah muscle yang perlu..untuk melakukan semuanya..

bawa motor dia surh guna gear 4...mula2 memang kekokla xpandai kontrol langsung..kiri kanan kiri kanan...xlurus pun motor tu..macam takutje nak kona kiri kanan..sebab handle berat... pastu pas dia ajar camne nak guna minyak barula ok ckit...pastu do the cone and stuff..rasanya sejam je kot blajar...

ada jugak dia tanya saya blaajar mana kolej mana and bla3..
n dia mcm terkejut say ambil2,2 motor kereta...takut saya xboleh ingt..tapi InsyaAllah boleh...perlu yakin pada diri sendiri..

pastu belajar kereta plak..pak cik tu pun menggeleng je bila dgr saya ambil 2,2 sekali..
pelik ke ambil 2,2 ...
mungkin sebab saya xpernah sentuh langsung 2,2nya sebab tu mereka mcm kata...ish budak ni..

seingat saya sepanjang bwa kereta 2 kali mati enjin....sebab pak cik tu ckp xhenti2 and cuba concentrate apa yang dia kata...nak ambil main point je...saya faham dia garang supaya saya dgr..and xpk benda lain..
tapi nk kata sterring control saya xpandai sgt....byknya pak cik tu yang cintrol kan cuma kadang2 je saya kawal...3,3 step dia ajar..parking, bukit, n 3 penjuru...

secara jujurnya...agak blur lagi...sebab masih tersangatlah baru...cuma ingat apa yang dia ckpje...
Moga2 next time bolehla ingat...InsyaAllah,,,
nak book untuk hari esok xdapt sebab kena book 2,3 hari sebelum...and this means kena balik tiap2 minggu..palnnya
sabtu ahad 2,2 buat motor kereta untuk 2,2 hari
so 4jam stiap hari ..
and naka tambah lagi samapi 16jam..
kata kakak lagi baik..

maknanya
motor 2jam
kereta 2jam
 ____________
           4jam
     x    4
____________
           16jam
   x        2
____________
total 32 jam
_____________

aint that something..
 humm xpe slow2 lama2 bolehlatu..

tangan2 dah kebas2..lain kali kena stretching sebelum melakukan kedua2nyaa....

Comments

Popular posts from this blog

Amazing Bedsheet By Amazon with more than 400K ratings.

Feedback, reflect, journaling

Parenting is a huge responsibility