Luahan isi hati

Assalamualaikum semua...jam menandakan 3.41 pagi..tarikh 15/7/2011... Saya masih tidak tidur kenapa?
kerana minum kopiko dan juga telah tidur petang...


Sejak dari pagi saya rasa mahu tulis blog harini...saya kalau dah ada niat saya akan buat...so, here goes..
Kalini, saya nak share pasal sedikit sebanyak sejarah hidup saya...karakteristik saya dan sebagainya...this can be sorta like biography yang akan dirumuskan supaya sesiapa( ada ke orang nak baca) yang akan membaca ni xkan rasa --urmm, panjang gila dia tulis, bila nak habis ni---


Asal -ipoh perak lahir (urm nak tau tanya sendiri) bahaya dedahkan dekat alam maya ni...
Saya merupakan anak bongsu daripada 6 adik beradik..umur tahun ni dah 22...Saya masa kecik2 dulu kata mak..memang senang nak jaga..jadi korang boleh agakla saya mcmana kan? Yup, saya senyap memang senyap..terutama bila berhadapan dgn orang yang lebih tua, xkenal..TAPI...Bila dgn kawan rapat..mcm2 saya bercerita..to be honest ( my family xtau that crazy side of me) sebab i was very obedient at home..xbanyak bangkang..xbanyak bg pendapat..apa mak, abah or sis n bro ckp saya dgr je..memang jaranglah nak tgk sya bertekak...bukan apa saya memang xsuka cari gaduh..sebab menyedihkan bila kita gaduh antara family sendiri..jadi untuk mengelak perkara tersebut, saya lebih suka berdiam diri bila timbul konflik..tidak menyebelahi mana2 pihak ataupun menyalahkan mana2 pihak..ill try to be as neutral as i can...sebab, saya ni jenis sensitif (eyh...bukan emotional karat tau???!!!) bila saya sensitif, saya tahu orang lain juga akan terasa bila seseorang itu tersalah cakap..oleh itu, saya kalau boleh akan menggunakan ayat yang difikirkan thoroughly dahulu barulah menggunakannya...sebab bimbang akan lukakan orang...


Pasal saya lagi..saya ni jenis hurm can i say organized? Sebab kadang2 saya pantang tgk benda yang xdilakukan certain way that matches it purpose of being exist..eh tah korang faham x apa saya ckp ni....simply put..i like things to be in proper order..hehe..kawan rapat saya tahulah saya mcmana..see...i like to plan my day..by this time ill do what and by that time ill do what...u know..
Perkara yang JARANG SANGAT orang tau pasal saya ialah bila saya marah : Saya selalunya senyap dgn mendadak dan tidak memandang orang yang saya geram tu bila bercakap dgn beliau..serious....sekarang kamu orang dah tau..ntah..susah nak memandang tepat pada mata orang yang buat kita marah....


Perkara yang saya xsuka :
1. terbayang2kan gigi yang dah nak patah (berdarah2) tapi xdapat sebab ada lagi seutas urat yang melekatkan gigi ke gusi..-sebab ni pengalaman masa kecik- masih teringat2 lagi rasa gigi loose tu gerak2 dalam mulut..auww...
2. Lelaki yang mengurat tepi jalan..yang duk suit2 tepi jalan tu..
3. Lelaki yang pakai skinny jeans, dgn selipar dan topi 'FARREL'..eee..xsuka...
4. Orang yang banyak alasan.
5.Terpaksa tidak tolong family sebab terikat dgn benda dkt U..walaupun kita tau family kata xpela kalau kamu bz, tapi sebenarnya..saya sgt sedih dan pedih bila terpaksa ckp 'akak xboleh balikla' or sorry, akak xdapat tolong...


Angan2..
Hurmm , angan2 saya memang byk..antaranya ialah
1. Nak jadi Doktor perubatan (pakar jantung)..cita2 sejak 6 tahun..
2. Mencipta/ berinovasi..some of my invention list ialah
 - KASUT BUT HUJAN YANG STYLISH
 - TALI SIDAI KAIN UNTUK DISANGKUT PADA TINGKAP (untuk kegunaan pelajar di kolej ye)..lagi2 yang duduk tingkat tinggi2...xleh bgtau lebih sebab nanti takut ada masalah ciplak..hehe
 - Pengelap kipas yang versatile (inspirasi yang saya dapat lepas baca berita gadis mati kena short electric time cuci kipas)
dan mcm2 lagi..


3. Membuka institut Forensic bersama rakan2 seperjuangan..Institut ini bakal dipenuhi oleh alat2 canggih untuk crime scene specimen analysis..sebelum mencapai itu, of course lah perlu mempunyai ilmu yang sepatutnya..


4. 2 Kids before 28..wah..no further comment on that..hehe
 5. Become a holistic human being dari segi ilmu duniawi dan juga ilmu akhirat..(Dapat gapai 2,2 ni, InsyaAllah bahagia hidup ini)


Setelah usia kian melanjut ini, saya merasakan diri saya semakin aware dan seolah2 saya boleh melihat semua perkara yang berlaku di sekeliling dgn perlahan2 dan memahami setiap situasi yang berlaku dan mempunyai pendapat saya tersendiri..mungkinkah saya sedang dalam proses 'PEMATANGAN'???...Wallahualam..


Hurm, mcm dah banyak je dah tulis..akhir kata..


       - HANYA YANG CEKAL & TABAH AKAN BERJAYA-
sampai di sini saja kali ini...lain kali terasa nak tulis, saya akan tulis lagi...





Comments

Popular posts from this blog

Amazing Bedsheet By Amazon with more than 400K ratings.

Feedback, reflect, journaling

Parenting is a huge responsibility